32. Micro:bitek

Tavaly ezzel az integető robottal fejeztük be Micro:bit ismereteinket.
Készítsük el újra:
 
 

2. feladat

Készítsünk a micro:bit eszközre egy olyan animációt, amelyben egy kutyát vezetünk fel! Igyekezzünk minél élethűbb képet adni a kutya mozgásáról! Az animáció 15-20 fázist tartalmazzon!

A microbit 5 × 5-ös ledes kijelzőjét használjuk úgy, mintha az egy „ablak” lenne, amely előtt elsétál a kutya, mi pedig – egyik irányból a másikba való haladását – képkockáról képkockára követjük, megváltoztatva a felkapcsolt és lekapcsolt pixeleket.
Segítségül egy kutyus rajz:

3. feladat

Pincéroktató

A pincértanuló tálcája alá erős ragasztóval egy microbitet ragasztunk. Ha a tanuló nem jól viszi a tálcát, és az balra dől, egy nyíl jelenik meg, amely megmutatja, merre kell dönteni a tálcát, hogy újra vízszintesen álljon. Ugyanígy segít irányban tartani a tálcát, ha az jobbra dől. Ha a tálca leesne, egy felfelé mutató nyíl jelenik meg, mutatva, hol lenne a tálca helye a padló helyett.

 

Videó a Micro:bit használatáról:
 
 

4. feladat

Készíts animációt, amely valamelyik kedvenc sportágaddal kapcsolatos! Használhatsz ikonokat, számokat, szövegeket is!
 
 

5. feladat

Animáció több kijelzőn

Készítsetek olyan animációt, amelyhez három micro:bitre lesz szükség!

Az animáció legalább 10 másodperc hosszú legyen! Induljon el az egyik micro:biten, majd folytatódjon a másikon! 

Ilyen animáció lehet például, hogy egy nyílvessző balról jobbra átrepül a három micro:bit kijelzőjén.