32. Micro:bitek
2. feladat
Készítsünk a micro:bit eszközre egy olyan animációt, amelyben egy kutyát vezetünk fel! Igyekezzünk minél élethűbb képet adni a kutya mozgásáról! Az animáció 15-20 fázist tartalmazzon!
A microbit 5 × 5-ös ledes kijelzőjét használjuk úgy, mintha az egy „ablak” lenne, amely előtt elsétál a kutya, mi pedig – egyik irányból a másikba való haladását – képkockáról képkockára követjük, megváltoztatva a felkapcsolt és lekapcsolt pixeleket.
Segítségül egy kutyus rajz:
3. feladat
Pincéroktató
A pincértanuló tálcája alá erős ragasztóval egy microbitet ragasztunk. Ha a tanuló nem jól viszi a tálcát, és az balra dől, egy nyíl jelenik meg, amely megmutatja, merre kell dönteni a tálcát, hogy újra vízszintesen álljon. Ugyanígy segít irányban tartani a tálcát, ha az jobbra dől. Ha a tálca leesne, egy felfelé mutató nyíl jelenik meg, mutatva, hol lenne a tálca helye a padló helyett.
4. feladat
5. feladat
Animáció több kijelzőn
Készítsetek olyan animációt, amelyhez három micro:bitre lesz szükség!
Az animáció legalább 10 másodperc hosszú legyen! Induljon el az egyik micro:biten, majd folytatódjon a másikon!
Ilyen animáció lehet például, hogy egy nyílvessző balról jobbra átrepül a három micro:bit kijelzőjén.